آیا شیر مادر آکنه نوزادان را از بین می‌برد؟

چطور شیر مادر باعث از بین رفته کنه نوزاد می‌شود؟

نوزادان تازه متولد شده گاهی روی صورت خود تا دو هفته آکنه هایی دارند. در این مدت پوست تحریک می‌شود تا اثرات این جوش ها را از بین ببرد. شیر مادر این توانایی را دارد تا اثرات و عوارض این جوش ها را از بین ببرد. تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که پس از تغذیه نوزاد با شیر مادر، مقداری از شیر را به پنبه آغشته کنید و به پوست کودک بمالید. شیر مادر با کاهش التهاب آکنه ها، به تدریج جوش را التیام می‌بخشد.

شیر مادر آکنه را بیشتر می‌کند یا کمتر؟

از آن جایی که هورمون های بدن مادر در شیر او وجود دارد، با مالیدن شیر به پوست کودک، پوست در معرض هورمون استروژن و دی متیل سولفیت قرار می‌گیرد؛ ترکیبی از صابون های قوی و پارچه ها!!

چگونه آکنه نوزاد را از بین ببریم؟

·       هر روز پوست کودک را با آب وصابون های ملایم مناسب پوست کودک شستشو دهید.

·       صورت کودک را به آرامی و با حوله مخصوص برای مدت کوتاهی خشک کنید.

·       از لوسیون یا روغن مناسب برای مرطوب نگه داشتن پوست نوزاد استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی ما در این بخش : فواید شیردهی مادر به نوزاد 

چگونه آکنه نوزاد را از بین ببریم؟

آیا شیر مادر برای پوست نوزاد مفید است؟

از آن جایی که شیر مادر حاوی یک چربی اشباع شده به اسم اسید پالمتیک است، برای نرم نگهداشتن پوست نوزاد به صورت طبیعی کاملا مناسب است و پوست نوزاد را تسکین می‌بخشد. همچنین شیر مادر با دارا بودن اسید اولئیک پوست را مرطوب نگه می‌دارد و علائم پیری را درمان می‌کند.

چگونه برای درمان آکنه از شیر مادر استفاده کنیم؟

بسته به زمان تولد، آکنه در نوزادان تشخیص داده می‌شود. می‌توانید با آغشته کردن پنبه به شیر مادر و مالیدن آن به آرامی بر روی پوست دارای آکنه، از خواص تسکین دهندگی و التیام بخش شیر مادر استفاده کنید.

در هفته اول زایمان انتظار چه چیزهایی را داشته باشیم؟ این بلاگ مهم را از دست ندهید

چه مقدار زمان لازم است تا آکنه نوزاد درمان شود؟

در بیشتر مواقع، نوزادان مبتلا به آکنه پوستی پس از 4 ماه مصرف مداوم دارو های تجویز شده توسط دکتر متخصص پوست درمان می‌شوند.

آیا شیر مادر باعث بدتر شدن آکنه می‌شود؟

آکنه ایجاد شده از شیر مادر، در طی چند روز درمان می‌شود. حتی اگر پوست نوزاد در معرض هورمون های مادر قرار بگیرد مشکلی ایجاد نمی‌شود.

استفاده از شیر مادر برای افراد دیگر مشکلی ندارد؟

شیر مادر با خواصی که دارد، برای هر پوستی مناسب است. این ماده حیات بخش، جدا از توانایی مرطوب کردن طبیعی زخم، توانایی تسکین تحریک و خارش پوستی را نیز دارد.

نحوه صحیح شیردهی مادر به نوزاد چگونه است؟ این آموزش مهم را به همه والدین توصیه میکنیم.

استفاده از شیر مادر برای افراد دیگر مشکلی ندارد؟

سخن پایانی

 

در این بلاگ از الا سعی بر آن داشتیم تا شما والدین عزیز را با اهمیت استفاده از شیر مادر برای رفع آکنه های پوستی نوزاد آشنا کنیم. همانطور که مطالعه کردید و از پیش میدانید، شیر مادر در کنار خواص و فواید خارق العاده ای که برای رشد و نمو و سلامتی نوزاد دارد، میتواند سبب از بین رفتن آکنه های پوستی نوزاد نیز بشود به شرطی که موارد گفته شده در این بلاگ را به درستی مطالعه و رعایت فرمایید.

یکی از مواردی که در به وجود آمدن لک و آکنه و حتی حساسیت های پوستی در ناحیه صورت نوزاد بسیار تاثیر گذار است، بالش او می‌باشد. بالش نوزاد باید عاری از هرگونه متریال غیرطبیعی و مصنوعی و حساسیت زا باشد تا اینگونه باعث بروز بثورات جلدی و آسیب دیدن پوست صورت او نشود. به همین دلیل است که فروشگاه و تولیدی الا با سالیان سال تجربه در زمینه تولید سیسمونی نوزاد، بالش های ارگانیک و 100 درصد طبیعی خود را به شما معرفی میکند. این بالش ها به سبب طبیعی بودن الیاف موجود در آنها از بروز هرگونه آلرژی و حساسیت جلوگیری کرده و سلامت پوست نوزاد شما را تضمین میکند. شما والدین عزیز می توانید برای خرید بالش های ارگانیک الا به صفحه بالش نوزاد در این وب سایت مراجعه کنید.

 

مطلب های تصادفی